IKLAN

Monday, 16 February 2015

CenDoL ~ LakSa

Petang nie, 17 Januari 2015 / Sabtu, ajak mak dan ayah merasa Cendol bawah pokok  Seksyen 4, Bandar Baru Bangi. Ahmadenijad dan Ummi tak makan cendol tapi pesan ABC special. Kamu juga makan laksa dan abah lak makan mee rojak. Mee rojak dan laksa kat sini memang sedap. Makan lak di bawah pohon-pohon yang menghijau dengan angin semulajadi tanpa kipas hahahaa...



Ahmadenijad sedang menikmati ABC dan Cendol, yummy...



Mee rojak : ) 
Ada mee kuning, teleur rebus, sengkuang, timen, cucur , taugĂ© dan kuah kacang sebagai kuah kepada mee rojak. Memang mee rojak yang terbaik laa.. sedappp... 


Laksa dan ABC pun sedap jugak : )




Monday, 26 January 2015

CIKGU Call


Masa perhimpunan hari nie (26 Januari 2015 : Isnin) akan diadakan Majlis Perlantikan Pengawas. Majlis ini melibatkan Pengawas Sekolah, Pengawas Pusat Sumber, Pengawas Cyber Squad, dan Pengawas Pembimbing Rakan Sebaya.




 Ceria jer muka anak murid yang dilantik sebagai pengawas pusat sumber.

Balik sekolah, rehat seketika dan kemudian bawa suami pula ke klinik. Semasa di klinik, cikgu Ahmadenijad telefon... kenapa la pulak nie.

Kenapa pulak laa cikgu call nie. Masa tu ummi dan abah kat klinik sebab suami tak sihat. Lepas jer bawa suami pergi klinik terus bergegas pulak ke sekolah anak. Cikgu call suami maklumkan bahawa Ahmadenijad muntah di kelas. 




Ahmadenijad dalam keadaan lemah jer, agaknya sebab muntah. Baju T-shirt yang dipakai tu ialah baju pinjam kepunyaan sekolah. Baju Ahmadenijad habis kena muntah.

Ummi pun mula laa menyiasat Ahmadenijad. Macam mana boleh muntah pulak nie? Ahmadenijad pun bagi tahu bahawa dia batuk dan semput. Batuk sampai sakit sangat katanya. Lepas tuu Niejad muntah laa... ooo gitu ker Ahmadenijad. Yer laa, ummi faham 

Baju sekolah Ahmadenijad kotor dengan muntah dia. Dia basuh sendiri kat bilik air sekolah. Dia kata dia basuh banyak kali hihiii... tu yang sampai kasut sekolah lenjun basah. Ummi hairan jugak kenapa laa kasut Ahmadenijad basah. Rupanya dia bagi tau laa hal yang dia basuh baju tuu untuk buang sisa muntah. 

Lepas pergi klinik dan ambil ubat, keadaan Ahmadenijad ok sikit. Esoknya Ahmadenijad hanya pergi ke sekolah agama jer. Sekolah Kebangsaan disebelah petang tu, rehat dulu laa yer. Takut dia masih tak berapa sihat sangat.





Saturday, 24 January 2015

Makan Chiken Chop


Hari nie 24 Januari 2015 (Sabtu), macam biasa tempat yang kami suka makan... Econsave hihiii. Menjamu selera untuk 'MERARAU'. Tengok gambar pun ok juga kan, tanpa perlu kata-kata hahaaa...



 
Nasi ayam kat sini memang sedap dan murah.


 
A'shadieeyah pilih makanan nie, chiken chop. Kuahnya dalam mangkuk kecil tu.


 
Ahmadenijad makan laksa, laksa pun sedap juga : )


 
Dalam kereta nak balik rumah dah, A'shadieeyah bermanja lak dengan abah. Sidai pipinya kat bahu abah.