IKLAN

Tuesday, 29 November 2011

Majlis Perkahwinan Di Putrajaya

 A'shadieeyah Hafthah sungguh ceria dan tak meragam ketika di bawa ke majlis perkahwinan.

Seronok menghadiri majlis perkahwinan anak kepada rakan saya di Putrajaya. Perjalanan untuk ke destinasi kami di Putrajaya tidak laa susah, sebab dah ada peta untuk ke majlis tersebut. Tika ini A'shadieeyah Hafthah berusia 4 bulan 27 hari pada 27 November 2011. Sudah semakin membesar anak ummi, tapi belum pandai merangkak lagi.

 Versi gambar hitam putih : )


Gambar Ahmadenijad di atas tuuu macam kerunsingan jer heheee... Pemandangan di luar dan di dalam dewan untuk majlis perkahwinan Diana & Radzy. Semoga pasangan pengantin bahagia hingga ke anak cucu : )

Sememangnya majlis perkahwinan yang kami hadiri cukup meriah dan cukup menarik. Selesai menjamu selera dengan hidangan yang enak serta cukup menyelerakan, Alhamdulillah. Kami pun berjalan-jalan di luar bangunan untuk menikmati udara petang serta ingin bergambar di sekitar kawasan ini. Kami bergambar di hadapan Istana Kehakiman. Cukup cantik seni bina bangunan Istana Kehakiman nie. Semasa kami bergambar, keadaan cuaca mendung dan angin yang bertiup semakin kuat. Tiada lagi istilah angin sepoi-sepoi bahasa hahaha...

Pemandangan sekitar Istana Kehakiman, Putrajaya.

Tiba-tiba hujan turun dengan mengejut dan kami pun apa lagi, kaki melangkah laju dan akhirnya kami berlari pecut 100 meter .. heheee. Sememangnya hujan yang turun cukup lebat. Kami pun pulang, dan sebelum pulang kami sempat singgah sebentar di Mydin, Putrajaya.



Sunday, 13 November 2011

KaRniVaL UsAhAwAn 2011


 Suasana di sekitar gerai kami iaitu gerai guru-guru tahun satu.

Karnival Usahawan di adakan di sekolah saya pada hari Sabtu pada 12 November 2011. Pagi tu, saya lambat sikit datang ke gerai kerana pergi mengambil kuih-muih yang ditempah untuk jualan. Antara kuih yang dijual di gerai kami ialah, pelbagai jenis kuih talam, kuih kosoi, goreng pisang, cucur bilis dan pelbagai jenis kerepek-kerepek, kekacang dan sebagainya. Pagi nie, sekali lagi saya tidak dapat pergi melihat Ahmadenijad ke 'Playscholl'nya. Abah Ahmadenijad yang bawa Ahmadenijad ke sana. Guru yang mengajar Ahmadenijad ialah Teacher Farra. Teacher Farra nie penyanyi yang membawakan lagu ' Bagaikan Puteri '. Ahmadenijad suka sangat ke kelas teacher Farra, tika ini usia Ahmadenijad ialah 3 tahun 4 bulan 2 hari.

Sekitar jam menghampiri 12 tengah hari, cuaca bertukar hujan yang lebat. Ahmadenijad pulak selesai menangkap ikan yang diperolehinya hanya seekor ikan sahaja. Akhirnya abah membawa Ahmadenijad pulang dan saya terus berkhidmat untuk gerai kami : ). Jam hampir 3 petang, baru saya dan beberapa orang teman pulang ke rumah. Selesai sudah tugas untuk Karnival Usahawan 2011.

Ahmadenijad yang berusia 3 tahun 4 bulan 2 hari ( 12 Nov 2011 ), berpakaian sekolah dia. Selepas habis kelas 'playschool' nya, dia dan abah ke sekolah ummi pulak. Ahmadenijad yang pergi menangkap ikan. Kesian dia, hanya mendapat seekor ikan sahaja.



Gambar-gambar ceria kami di gerai serta gambar yang menunjukkan hari hujan dengan lebatnya turun pada jam hampir 12 tengah hari.


Monday, 7 November 2011

AiDiLaDHa * Nov * 2011

 Selamat menjamu selera...terbaikkkk


Tahun nie Raya Haji (Aidiladha) di Bangi. Ini merupakan hari raya Aidiladha yang pertama buat A'shadieeyah Hafthah dan kali ke 3 buat abangnya iaitu Ahmadenijad Al-Harits. Teringat di zaman kanak-kanak, seronok sangat bila raya sebab menziarahi rumah jiran-jiran dan akan dapat duit. Berbeza pula di sini, tak der budak-budak pun yang menziarahi rumah jiran-jiran untuk beraya dan dapatkan duit raya. 

Mungkin suasana sudah berbeza, keselamatan sudah tidak terjamin. Anak-anak kita sekarang perlu di kawal dengan penuh keprihatinan, khuatir akan kehilangan anak. Sememangnya inilah yang paling ditakuti oleh ibu bapa, sama seperti saya. Oleh itu, ibu bapa sentiasa bimbang untuk melepaskan anak-anak keluar tanpa pengawasan sesiapa. Namun, cara tetap meriah dengan acara korban yang dilakukan di surau berhampiran.

 Menu makan malam ...yummyyy

Malamnya kami sekeluarga, adik-beradik, ipar-duai, anak menantu, semuanya datang berkunjung ke rumah mak untuk menjamu selera. Menunya 'steamboat', errmmm memang best. Paling saya suka mee dan sayur-sayurannya.Seronok berkumpul beramai-ramai kerana dapat mengeratkan lagi talian persaudaraan.
 

 
Selesai makan, sambil-sambil tuuu bergambar jer laa. Gambar A'shadieeyah Hafthah (Usia 4 bulan 6 hari) pada 6 Nov 2011.



Sunday, 30 October 2011

A'sHaDiEEyAh HaFtHaH KiNi 4 BuLaN

A'shadieeyah berusia 3 bulan 28 hari bersama abangnya Ahmadenijad yang berusia 3 tahun 3 bulan 18 hari (28 Okt 2011 : 8.19pm)


30 Oktober 2011, genap la usia A'shadieeyah Hafthah 4 bulan. Diusia ini, A'shadieeyah dah pandai ketawa terkekeeehhh.... dah pandai senyum sekiranya kita bergurau-gurau dengan dia. A'shadieeyah belum lagi pandai meniarap, baru mengiring-ngiring sahaja. Tak seperti abangnya Ahmadenijad, diusia yang sama dengan A'shadieeyah telah pandai meniarap. Nampaknya A'shadieeyah nie lambat sikit pergerakannya berbanding dengan abangnya.

Ahmadenijad pula sekarang nie suka sangat menyanyi dan kini dah gi ke sekolah setiap hari Sabtu. Sabtu ( 29 Oktober 2011) merupakan hari ketiga untuk perjumpaan dengan teacher Farah. Minggu lepas kelas tiada kerana teacher Farah ada urusan. Minggu pertama belajar, Ahmadenijad membuat bintang, minggu kedua dia melukis menggunakan warna air dan semalam menampal kertas dan membentuk sebuah kereta.

Ahmadenijad bersama A'shadieeyah Hafthah ( 7 Okt 2011 : 11.48 am)


Pada 19 November 2011, merupakan pertama kali A'shadieeyah meniarap. Tapi hanya sekali tu jer dia meniarap dan kami tunggu hari-hari berikutnya tak juga meniarap..hehee... Ketika ini usianya sudah 5 bulan 19 hari.


Namun, pada 25 November 2011 merupakan hari A'shadieeyah meniarap semula dan pada hari ini lebih kerap dia meniarap.



Monday, 19 September 2011

RaHmAT MaRiTiMe MuSeUm, LuMuT 2011

Swiss-Court Holiday Apartment Damai Laut, Perak

Perjalanan kami ke Lumut, Perak melalui laluan di Kuala Selangor. Seronok ikut jalan di kawasan sini berbanding highway Utara-Selatan.Kesesakkan jalan raya juga tidak laaa teruk dan perjalanan lancar jer. Seronoknya sebab sepanjang laluan tersebut kita dapat melihat banyak perkampungan. Malahan, terdapat banyak gerai-gerai yang menjual buah-buahan, kuih, jagung, mentarang dan sebagainya.


Ketika dalam perjalanan, kami terlihat satu kedai makan yang pernah disiarkan dalam rancangan popular di TV3. Apa lagi kami pun berpatah balik dan singgah ke kedai dan menempah dua mee udang. Memang berbaloi sebab memang banyak udang dalam mee nie. Kami menikmati hidangan yang disediakan dengan berselera sekali. Abah Ahmadenijad pula setelah selesai menjamu selera terus ke masjid yang bersebelahan dengan kedai ini sahaja. Kedai ini ditutup ketika waktu solat Jumaat. Saya dan anak-anak menunggu di dalam kereta sahaja.


Mee Udang Banjir yang sememangnya cukup mengiurkan tekak nak makan, dengan udangnya yang banyak ...slurrppppp

Perjalanan di sepanjang jalan ini tidak membosankan kerana terdapat banyak gerai-gerai yang menjual buah-buahan dan juga mentarang. Dalam hati saya dah terdetik akan membeli mentarang ketika kami pulang nanti.

Mentarang yang dibeli ketika dalam perjalanan pulang.

Percutian ke Swiss Garden cukup menggembirankan kami terutamanya Ahmadenijad kerana nak bermandi-mandi di kolam renang dan di pantai. Setibanya kami di apartment penginapan, kami berehat-rehat seketika dan terus keluar menuju ke kolam renang. Ahmadenijad kelihatan tidak sabar dan jelas kelihatan dia terlalu seronok sambil membawa pelampung bersama.


Malamnya kami menuju ke Lumut singah dibeberapa buah kedai yang menjual baju. Tapi tak der yang menarik dan kami hanya membeli permainan Ahmadenijad untuk dia bermain di pasir pantai keesokkannya. Selesai menjamu mata, kami pun menjamu selera di sebuah kedai di sana.

Amboi, bukan main lagi Ahmadenijad menghirup kuah!

Selesai menjamu selera kami bersiar-siar dan singgah di toilet sebab dah nak terkucillll....hahaaahaaa, bayaran masuk RM0.50 sahaja. Tetapi bila masuk ke toilet nie memang berbaloi dengan bayarannya kerana bersih dan hiasan dalaman yang cukup menarik.

Tandas... bersih dan cantik.

Lepas tuuu apa lagi ...posing-posing la kami di sekitar Lumut nie. Suasana agak lenggang, tetapi tetap meriah dengan cahaya lampu dan terdapat beberapa buah kedai masih lagi di buka.


Bergambar di sekitar bandar Lumut.

Keesokkannya, kami bersarapan dan selepas itu kami pergi ke tepi pantai. Saya tak mandi pun air laut tuu, Ahmadenijad jer yang nak mandi. Tapi bila dah sampai kat dalam air tuu, takut pulak dia tengok desiran ombak. Akhirnya Ahmadenijad dan abah hanya bermain pasir dan membina istana pasir. Kesian kat abah kerana bila dah nak siap jer istana pasir, Ahmadenijad robohkan pulak...ermmmm. Selepas selesai Ahmadenijad bermain pasir, kami pulang ke apartment dan bersiap-siap untuk ke Taiping. Cadangan kami hendak ke Zoo Taiping (17 Sept 2011) untuk membawa Ahmadenijad melihat haiwan-haiwan di sana.

Ahmadenijad bermain pasir.


Gambar ketika di Zoo Taiping.


Ahmadenijad bermain di luar apartment sebelum kami bertolak pulang ke rumah pada 18 Sept 2011 .

Selepas kami check-out dari apartment, kami ke Lumut untuk membeli sedikit buah tangan untuk di bawa pulang serta mencari gerai untuk menjamu selera. Kami berhenti pakir di sebuah taman permainan dan terlihat ada sebuah kapal besar yang terletak berhampiran dengan jeti. Rupanya itu adalah 'Rahmat Maritime Museum' dan kita boleh pergi untuk melawat ke sana dengan kadar bayaran RM15 seorang dan akan diberikan sebuah pamplet seorang. Mankala, jika anda ingin mengabadikan kenangan manis anda sekeluarga di atas Kapal Rahmat bolehlah bergambar dengan kadar bayaran yang dikenakan untuk sekeping gambar ialah RM 10 sahaja.

Harga tiket ke Rahmat Maritime Museum.

Kunjungan ke Kapal Rahmat memang menyeronokkan. Sebelum ini Kapal Rahmat dikenali sebagai KD RAHMAT, ia merupakan sebuah kapal frigat yang telah lama berkhidmat untuk Tentera Laut Diraja Malaysia. Walaupun ia telah bersara dari tugas aktif tentera laut, KAPAL RAHMAT masih merupakan sebuah monumen yang bersejarah. Setiap pengunjung seperti kami akan dapat melihat dan mengalami keadaan hidup dan operasi anggota tentera laut di atas kapal tersebut.

Pemandangan dari atas kapal yang sememangnya cukup cantik dan menarik serta ditiupi oleh angin sepoi-sepoi bahasa. Ahmadenijad sedikit takut apabila berada di tempat yang tinggi ni : )

KD RAHMAT ini direka sebagai sebuah kapal frigat yang pelbagai guna. Ia telah ditempah pada awal 1966 dan dilancarkan pada 18 Disember 1967 . Berdasarkan model Yarrow Mark I, KD RAHMAT merupakan kapal frigat pertama yang direka khas ciri-ciri operasi untuk Tentera Laut Diraja Malaysia. Nama asal kapal ini ialah KD HANG JEBAT, namun ia didapati tidak sesuai lantaran itu pada tahun 1970, namanya telah ditukar kepada KD RAHMAT.


Pada permulaan kerjaya KD RAHMAT merupakan antara kapal frigat yang tercanggih di Asia Tenggara. Tahap otomasi yang tinggi berganding dengan sistem rekacipta operasi yang ringkas, menolong merendahkan keperluan tenaga manusia dalam operasi harian.

Wisma Bintara ialah ruang makan pegawai, bilik ini dihiasi dengan lebih menawan dan selesa.


Ahmadenijad di 'bridge' atau bilik kemudi kapal iaitu bilik untuk kapal ini diperintahkan. Apabila kapal sedang belayar, bilik kemudi dikendalikan oleh OOW (Officer of the watch) yang dibantu biasanya oleh AB (able seaman) yang bertindak sebagai peninjau. Apabila terdapat pengendalian kritikal, Pegawai Pemerintah juga akan berada di bilik kemudi dibantu oleh OOW dan AB.


Ahmadenijad berjalan keluar dari Rahmat Maritime Museum.

Selesai sudah pengembaraan kami ke Kapal Rahmat..hheeeheee. Ahmadenijad begitu seronok walaupun kita boleh lihat jelas dimukanya kepenatan, namun dia tak mengeluh pun. Perut kami terasa lapar dan kami pun menuju ke gerai yang berhampiran untuk menjamu selera. Di atas kapal ini juga merupakan sebuah restoran pada waktu sebelah malamnya. Di atas kapal ini dihidangkan dengan pelbagai menu untuk dinikmati oleh pengunjung ke restoran Kapal Rahmat di sebelah malamnya.

Selesai menjamu selera, kami beransur pulang dan singgah di kedai yang menjual pelbagai barangan laut. Tak banyak barang yang kami beli dan semestinya kalau sampai di Lumut sesuatu yang akan dibeli ialah ikan bilis, ikan masin/ kering dan keropok.





Saturday, 17 September 2011

Zoo TaiPaiNg & NiGhT SaFaRi, 2011





Pada hari ke dua percutian kami di Damai Laut, kami bercadang ingin ke Zoo Taiping & Night Safari. Rindunya pada bandar Taiping, dah lama tak berkunjung ke sini. Justeru itu, pada hari ke dua di sini, awal-awal pagi kami dah bawa Ahmadenijad bermain pasir dan mandi air laut. Sememangnya Ahmadenijad begitu seronok bermain pasir dengan alatan yang di beli semalam di kedai-kedai di Lumut. Ahmadenijad sedikit takut untuk mandi air laut kerana berombak-ombak, dia hanya bermain pasir sahaja bersama abah membina istana pasir. Tapi istana pasirnya tak jadi pun, bila abah dah siapkan istana pasir tuu...Ahmadenijad lak merobohkannya...errmmm gerammnya.





A'shadieeyah yang menemani abg Ahmadenijad bermain pasir, A' shadieeyah yang berusia 2 bulan 17 hari.

Kami bertolak agak lewat dari Lumut, sebab memberi ruang untuk Ahmadenijad bermain pasir dan mandi-manda di air laut. Kira-kira jam 11 lebih pagi kami bertolak ke Taiping. Keadaan cuaca cukup baik dan menyenangkan kami untuk pergi ke Zoo Taiping.

Ahmadenijad yang kelihatan agak keletihan dan berpeluh-peluh. Ahmadenijad seronok dapat melihat pelbagai jenis haiwan yang terdapat di sini.

Kami sampai di Taiping lebih kurang pada jam 1.30 petang dan kami pergi menjamu selera dahulu. Selesai menjamu selera kami ke Zoo Taiping. Ramainya pengunjung, tempat pakir juga kebanyakkannya penuh dan yang tinggal tempat pakir yang jauh dari kawasan zoo. Tak mengapalah kami pun pakir di situ dengan bayaran sebanyak RM3 sekali masuk. Kami pun pergi membeli tiket untuk masuk ke zoo yang berharga RM 8 untuk dewasa dan separuh harga untuk kanak-kanak, manakala A'shadieeyah tidak berbayar.

Setelah penat berjalan-jalan kami pun berhenti dan minum air serta makan jagung. Cuaca sedikit panas dan terasa penat juga berjalan tapi seronok. A'shadieeyah pula tak banyak ragam, diam jer dan tak menangis pun, senang ummi dan abah tak payah dukung A'shadieeyah.

Terdapat beberapa kawasan di sini sedang dibaik pulih untuk penambahbaikan kepada zoo ini. Haiwan-haiwan disini senang nak lihat sebab kedudukannya begitu hampir dengan pengunjung. Walaupun zoo ini tak sebesar Zoo Negara tetapi ia mempunyai keunikkan, keindahannya serta kelebihannya tersendiri dan kami begitu seronok berkunjung ke sini. Di sini terdapat banyak pokok-pokok dan ketika kita berjalan disini tak laaa terasa panas dek matahari.

Muka Ahmadenijad yang dah tak larat...tapi masih boleh posing dan senyum lagi. Tu pun kena paksa dengan ummi..heheee

Susahnyer laaa nak ajak Ahmadenijad bergambar, sebab dia dah kepenatan sangat-sangat. Kami bercadang untuk naik tren yang disediakan di sini selepas kami pusing-pusing kawasan zoo nie. Tapi selepas dah habis kawasan kami jalan, kami lihat ramainya laaa orang beratur nak naik tren, terus kami batalkan niat kami sebab dah rasa tak larat nak beratur panjang dengan keadaan badan yang dah berpeluh-peluh dan berhimpit-himpit lagi beratur untuk menunggu giliran menaiki tren. Kami pun bercadang untuk pulang sahaja. Semasa perjalanan pulang nie, Ahmadenijad dah tak tahan lagi..." ummi niejad penat, nak dukung", kata Ahmadenijad. Alahai, tak laratnyer laaa nak dukung, akhirnya tempat stroller adik pun telah bertukar orang, Ahmadenijad dah duduk dalam stroller A'shadieeyah. Ummi lak dukung A'shadieeyah dan sempat laaa kami posing sikit di pintu masuk ke Zoo Taiping.

Ketika hendak pulang, bergambar seketika di hadapan pintu masuk Zoo Taiping bersama A'shadieeyah.

Sebelum pulang ke Lumut, kami pusing-pusing sikit sekitar kawasan Taiping. Kami juga nak singgah ke kedai yang ada jual rojak dan laksa tapi dah tutup pulak kedai nyer. Laksa dan rojak kat kedai tu memang best. Lalu kami singgah di kedai mamak yang jual cendol, memandangkan A'shadieeyah tido maka kami beli dan makan di dalam kereta sahaja. Kami pakir betul-betul depan gerai cendol dan menikmatinya dalam kereta. Semakin ramai pula pengunjung yang menikmati cendol kat sini dan terdapat beberapa buah kereta yang penumpangnya juga menikmati cendol dan makan dalam kereta juga..hahaaa. Sebab tempat duduk kat gerai tu terhad sangat dan pengunjungnya pulak semakin ramai.




Monday, 15 August 2011

KeSiAn MuKa A'sHaDiEyAh HaFtHaH


Perjalanan ke Johor semestinya menyeronokkan kerana sudah lama saya tak ke sini. Kami bertolak awal pagi dan perjalanan pagi ini berjalan lancar. Kami pergi pada hari Khamis (11 Ogos 2011) ia merupakan hari ke 43 saya di dalam pantang dan esok hari terakhir iaitu 44 hari. Saya dan anak-anak tak keluar pun dari bilik hotel memandangkan saya masih dalam pantang manakala suami pula melaksanakan kerja-kerja yang sepatutnya.

Ahmadenijad yang kebosanan di bilik hotel...heheheee

Hari pertama kami di sana, Ahmadenijad telah menunjukkan kreativitinya. Terbuka jer mata ummi, terkejut melihat Ahmadenijad bermain dengan telefon serta lakaran di dinding bilik penginapan kami. Ahmadenijad telah menconteng dinding-dinding bilik hotel dengan lukisan orang dan pelbagai lakaran.

Ummi rasa nak pengsan tengok lakaran yang banyak di dinding dan dalam pemikiran ummi "macam mana laaa nak bersihkan semua contengan ini". Bila di tanya kenapa Ahmadenijad menconteng dinding dan bermain telefon, Ahmadenijad menjawab "Ummi, kenapa tak boleh main telefon, abis tuu Niejad tak der mainan, Niejad nak main apa?" OOOOO.... terkedu seketika ummi, kesian Ahmadenijad, rupanya dia tak tahu nak main apa sebab dia sememangnya tiada membawa satu pun permainan. Apabila abah pulang pada petangnya, abah pun membawa Ahmadenijad ke kedai selepas waktu maghrib. Abah membelikan Ahmadenijad komputer kecil Ben10, buku Ben10 dan 2 ekor dinasour. AhhhAahhh... 2 ekor dinasour...hehee... hanyalah 2 ekor patung dinasour yang kecil jer, bukanlah dinasour yang besar.

Semasa pergi ke Johor mengikut suami 'outstation', kami membawa A'shadieeyah bersama. Keadaan kulit A'shadieeyah pada awalnya tiada masalah. Namun pada hari pertama kami di sana (Khamis : 11 Ogos 2011) pada sebelah petangnya ada tanda-tanda ruam merah atau kebiasaannya kita kenali sebagai 'kurap susu' atau 'ruam susu'. Keadaan muka A'shadieeyah semakin menjadi-jadi dengan keadaan suhu di bilik yang sejuk dek kerana penghawa dingin menyebabkan keadaan kulitnya semakin kering. Ini menyebabkan A'shadieeyah menggosok-gosok muka dengan tangannya yang bersarung tuuu.


Keadaan muka A'shadieeyah sebelum ke poliklinik pada 13 Ogos 2011 :Sabtu (Tarikh pada gambar tersebut ialah 13 Ogos bukan 11 Ogos).

Gambar di atas menunjukkan keadaan muka A'shadieeyah yang semakin teruk, kesian melihat keadaan mukanya. Selesai Abah A'shadieeyah menyiapkan kerjanya, kami check-out dari hotel di Sri Alam, Johor. Kami check-out awal, kira-kira jam 10 pagi kami bertolak ke Poliklinik ynag berdekatan dengan tempat penginapan kami untuk membawa A'shadieeyah berjumpa doktor.

Ahmadenijad di hadapan pintu masuk ke Poliklinik.

Tiada ubat diberikan oleh doktor untuk A'shadieeyah. Doktor hanya menyatakan keadaannya normal kerana ia hanyalah 'kurup susu' yang biasa terkena kepada bayi sebaya A'shadieeyah. Doktor menyarankan agar muka A'shadieeyah disapukan dengan 'baby oil' atau losyen untuk melembapkan mukanya yang kering. Rasa terkilan juga dengan doktor nie, muka A'shadieeyah semakin tiada kurangnya, mukanya makin merah macam udang kena bakar jer. errrmmm...

Keadaan muka A'shadieeyah pada 14 Ogos (Ahad), semakin teruk.

Selepas pulang dari poliklinik itu, kami menginap pula di 'The ZON Regency Hotel' yang terletak di bandar Johor Bahru. Saya amat risau melihat keadaan muka A'shadieeyah yang tiada beransur pulih. Tapi, suami menasihati supaya bersabar dan jangan risau kerana doktor telah menyatakan keadaan A'shadieeyah ok jer. Tapi hakikatnya pada pandangan saya tidak 'ok' pun. Muka A'shadieeyah semakin menjadi-jadi dan tangan A'shadieeyah terpaksa di bedung untuk mengelakkanya menggaru mukanya.

The ZON Regency Hotel

Perasaan saya semakin tidak tenteram melihat keadaan A'shadieeyah yang semakin teruk. Selamat laa A'shdieeyah tidak menangis disebabkan keadaan mukannya tu. Keadaannya biasa jer, cuma keadaan mukanya yang semakin merah disebabkan ruam yang semakin bertambah.

Pada hari Ahad (14 Ogos 2011), kami pulang ke Bangi. Kami ingin membawa A'shadieeyah berjumpa dengan doktor di Bangi pula. Sesampai dari Johor, kami berbuka puasa dahulu di TESCO di Kajang. Disebabkan terlalu ramai orang yang berbuka dan kelewatan kami sampai di sini menyebabkan kami terpaksa laa menunggu dahulu dalam kereta. Apabila semakin kurang pengunjung di food court, kami pun menjamu selera dan bersolat di sana. Kami terus membawa A'shadieeyah berjumpa doktor. Doktor memaklumkan bahawa keadaan A'shadieeyah teruk dan mukanya telah terkena jangkitan. Doktor pun memberikan krim khas untuk mengubati muka A'shadieeyah.

'Efficort - LIPOCREAM' keluaran GALDERMA yang diberikan oleh doktor untuk mengubati muka A'shadieeyah.

Muka A'shadieeyah semakin baik pada 15 Ogos 2011 (Isnin), kesan kemerahan semakin berkurangan dan ruam dimukanya semakin mengering.

Gambar di atas menunjukkan keadaan muka A'shadieeyah pada 15 Ogos 2011 (Isnin) yang semakin berkurangan. Walaupun tak sampai 24 jam, kesannya semakin ketara kepada perubahan yang semakin baik.

Pada 16 Ogos 2011 (Selasa), semakin ketara perubahan dimuka A'shadieeyah. Tiada lagi kesan kemerahan dimukanya dan ruam semakin berkurangan. Alhamdulillah, A'shadieeyah semakin sembuh.

Gambar yang diambil pada 16 Ogos 2011, pada jam 2.50 petang. Keadaan mukanya semakin ketara perubahannya.

A'shadieeyah semakin ceria kerana mukanya kini dah semakin pulih walaupun masih lagi ada kesan di pipinya .

Gambar diambil pada 19 Ogos 2011 (Jumaat), keadaan A'shadieeyah semakin pulih.
Alhamdulillah