IKLAN

Monday, 30 June 2014

A'SHADIEEYAH HAFTHAH ~ 3 TAHUN ~ 2014




Aksi A'shadieeyah ketika memakai pakaian yang ummi beli di Hatyai, Thailand (gambar kiri ) manakala gambar sebelah kanan ketika dia berusia 2 tahun 10 bulan pada 11 Mei 2014. 

Tanggal 30 JUN 2014 merupakan tarikh lahir untuk ummi dan A'shadieeyah Hafthah. Pada tika ini usia ummi pun menginjak ke satu angka dan begitu juga A'shadieeyah semakin membesar. Jika sebelum ni A'sha masih lagi pelat bertutur tapi bila masuk jer 3 tahun seakan berubah. Tiada lagi sebutan ' aper, maneer, ayer (saya)' dan beberapa perkataan lain. Ummi pun baru perasan bila A'shadieeyah  bertanya " Ummi nak gi mana? " Sebutan ' mana ' tu memang bahasa baku laa hihiii

Tak per laa A'sha, ada peningkatan dari segi sebutan. Tapi ummi dan abah rasa rindu lak nak dengar A'sha sebut perkataan saya iaitu " Ayer ". Kalau dulu bila ummi panggil A'sha, maka A'sha akan sebut " Ayer, aper umie " .  

Bila ummi dengar sekarang A'sha dah sebut bahasa baku, maka ummi rasa rindu nak dengar perkataan yang A'sha sebut dulu. Bila ummi sebut sebutan yang dulu, A'sha dah tak nak ikut. Dah semakin besar anak ummi nie. SeLamaT HaRi Lahir Buat A'sha dan Ummi. 



Nie ummi A'shadieeyah hihiiii…



A'shadieeyah Hafthah pada waktu nie berumur 2 tahun 6 bulan ( 26 Disember 2013). 








2 comments:

dilabangiWORLD said...

ala comelnya
rupa mommy lah
chinese look....
salam aidilfitri dear

Jari Manis said...

so cute...ummi dan A'sha nih...