IKLAN

Saturday, 5 October 2013

MeNjaMu SeLeRa MaKaNaN SuNDa




A'shadieeyah Hafthah yang sibuk dengan ipad sedang menunggu makanan yang dipesan tiba.

Kali ini kami menjamu selera di CIBIUK yang menyediakan makanan Sunda. Ini merupakan kali pertama kami menjamu selera di sini pada 5 Oktober 2013 (Sabtu) sekitar jam 1 petang. Menjejakkan kaki melangkah ke dalam Restoran Cibiuk nie memang unik dan terpersona dengan hiasan dalamannya serta iringan muzik. Tengah hari nie, ramai juga pengunjung yang menjamu selera di sini.



Menu-menu yang perlu di pilih oleh pengunjung... semuanya unik dan harga berpatutan.



Air jus oren kegemaranku, Ahmadenijad, A'shadieeyah dan abah macam biasa laa air mereka teh o ais.


Kami memesan menu Talapia Goreng Cobek / Pedas ( RM 25.90 ), Nasi Paket Ayam Bakar Cobek (RM 14.90),  Nasi Bakar Pulen Komplit ( RM 14.90 ), 3 Teh Ais ( RM 8.10 ) dan Satu jus oren ( RM 6.90 ).


Inilah rupa ikan Talapia Cobek, ikannya digoreng garing dan diletakkan kuah di atas ikan tersebut. Nasi Paket Ayam Bakar Cobeklak yang berada di sebelah kiri sekali. 


Nasi Bakar Pulen Komplit ( Nasi Berbumbu, Ayam Bakar, Tauhu, Tempe, Ulam dan Sambal serta Pekedel Jagung ).



Ini makanan yang saya pesan, Nasi berbumbu nie memang sedap.  Piring kecil sebelah kanan tu ialah sambah yang dibuat dari cili dan tomato yang dilenyek tidak lumat, rasanya memang sedap dan pedas.



Nasi Paket Ayam Bakar Cobek ( Nasi Putih, Ayam Goreng Bumbu Cobek, Pekedel Kentang, Tauhu, Tempe, Lalapan dan Sambal Cibiuk )



Nasi Paket Ayam Bakar Cobek yang berada di atas sebelah kiri. Nasi putihnya dibungkus dalam daun pisang dan dikukus. Aroma daun pisangnya cukup menyelerakan dan makanan nie pun sedap jugak.



Ahmadenijad dengan pinggannya dan mangkuk kecil tu ialah beberapa jenis sayur dan dicampur jagung yang dimasak lemak, rasa sedap juga.


Rumah Makan Cibiuk nie terletak di Taman Putra Kajang dan lokasinya berada berdepan dengan highway LEKAS. Senang jer nak cari lokasi nie. 



3 comments:

Jari Manis said...

Hai...datang terjah sini hee...

Kalau nk makan makan Sunda..tak perlu pergi jauh-jauh kan skrg ni :-)

miesha said...

Terima kasih sudi menerjah ke sini..hehehe : )

dilabangiWORLD said...

akak paling suka nasik tewel tu.....enak mbangget