IKLAN

Saturday, 7 March 2015

JaLan-Jalan TAR

Hujung minggu (3 Julai 2015~Sabtu) adalah  minggu yang terakhir untuk persiapan sebelum pergi bercuti nanti. Jadi memujuk si suami untuk ke SOGO membeli-belah. Sebelum ke SOGO, kami jalan-jalan di kedai-kedai berhadapan dengan SOGO untuk meninjau barang kali ada kasut yang berkenan di hati : )


 Deretan kedai berdepan dengan SOGO


 Bergaya jer budak nie walaupun tengah meneguk air kotak. Siap pegang leher macam cerita "Upin Ipin" iaitu "Geng Pengembaraan", yang monyet sedang membonceng motosikal dengan tuannya dan monyet tu sedang minum air kelapa sambil memegang lehernya macam aksi A'shadieeyah kat gambar tu. 





Gelagat anak-anak ummi nie yang mencuit hati : ) 


Dapat belon-belon daripada Busking Clown yang berada dekat dengan tangga SOGO. 





Inilah hasil tangkapan di SOGO, persediaan untuk pergi bercuti masa cuti sekolah nanti hihiiii.... : )

Malamnya tengok berita, rupanya ada demonstari jalanan di Jalan TAR. Patut laa kat SOGO tak sesak seperti biasa sedangkan ada sale yang memang murah sangat. Nak buat bayaran pun tak perlu beratur panjang dan tak perlu juga bersesak-sesak memilih barang. Orang ramai tak nak bertembung dengan demonstrasi. Lagi pun kami pulang sekitar jam 1 petang dan keadaan seperti biasa dan jalan raya pun tidak laa sesak walaupun kenderaan tetap banyak. 




2 comments:

Jari Manis said...

sebut SOGO..rasanya sah bertahun tak ke sana...bukan jauh pun tari malas nk tempuh jem..dulu waktu keje di KL gerak gak turun SOGO dan area jalan TAR tu...syurga shopping

miesha said...

SOGO memang best kalau dapat gi
tapi tu laaa nak ke sana kena hadapi jem dan ramainya org : )