IKLAN

Tuesday, 3 March 2015

RuMaH NaDa ALaM ~ 2015

Pada 14 Februari 2015 (Sabtu), kami sekeluarga ke Bandar Senawang, Seremban kerana abang ipar menjemput untuk jamuan. Sebelum ke rumah abang ipar, kami singgah di pasaraya GIANT. Ada satu pameran rumah yang menarik, sebab ada rumah setingkat.


 Bergambar dengan Upin sebelum bertolak ke Seremban.


 Rumah banglo setingkat yang menarik sangat rekabentuknya. Rumah nie dah siap untuk diduduki. Malahan, sebelah jer rumah nie adalah sekolah. Kami dah berkenan yang ni dan dah bayar deposit tempahan. 


 Ini pula semi-D setingkat pun menarik jugak : )

Halaman rumah contoh semi-D setingkat nie memang luas dan menarik.



 Rumah contoh semi-D setingkat nie memang cantik.


Sekali lagi pada 20 Februari 2015 (Jumaat) jalan-jalan tengok rumah mana yang berkenan untuk dibeli. Kami melihat rumah di Seksyen 4, Bandar Baru Bangi. Rumah dua tingkat dikedudukan lot tepi. Rumah nie rumah lama, tapi telah dimake up menjadi nampak baru sikit laaa. Tepek bedak-bedak sana sini nampak cantik luaran tapi dalam saya kurang berkenan. Jadi kami hanya tengok jer laa tak berminat sangat. Kawan yang duduk disekitar nie pun kata dulu mereka beli hanya RM180k sahaja, sekarang dah jadi RM 500k lebih. Memang untung laa beli dulu, itu pun kawan bukan beli atas orang, harga asal lagi murah. Jadi tak rugi berbelanja untuk membeli rumah sebagai pelaburan di masa depan. Tapi sekarang rumah memang harga terlajak laa tingginya. Kalau yang baru berkahwin nak beli rumah apartment pun kat Bangi nie dah nak mencecah sehingga RM300k.

Pada 27 Februari 2015 (Jumaat), saya mengikut suami yang ingin survey melihat kilang untuk disewa atau dibeli. Sambil-sambil tu kami pun melihat juga ada beberapa iklan dan pameran perumahan di kawasan Nada Alam, Pajam nie. Kami dah terjebak ke sini pulak : )

Entah macam mana dah berkenan pulak laa rumah kat sini. Kami pun buat bayaran tempahan sebanyak RM2 k. 






 Model rumah di Nada Alam yang menawan hati saya dan suami. Lot tepi ini menjadi pilihan kami. Alhamdulillah syukur : )

Pada  1 Mac 2015 ( Ahad ), kami pergi ke perasmian untuk rumah di Nada ALam, Pajam. Pelbagai aktiviti diadakan serta dihidangkan juga dengan pelbagai jenis menu makanan yang sedap. Ada juga cabutan bertuah, kami mendapat RM500. Alhamdulillah, walaupun tidak diberikan tunai tetapi dimasukkan di dalam pembayaran tempahan rumah.

Beli rumah kat Nada Alam nie sebelum hari perasmian nie murah laa sikit. Tu yang kami terus buat bayaran tempahan pada hari Jumaat pada pertama kali datang ke sini. Semoga dipermudahkan olehNya segala urusan pembelian rumah di sini. 




 Seronok A'shadieeyah dan Ahmadenijad : )

Abang dan adik berpegangan tangan bergambar bersama di 'NADA ALAM' di Pajam.







No comments: