IKLAN

Sunday, 17 May 2009

SuKaN RaGaM

Sukan Ragam untuk semua pelajar KPLI di IPGM Kampus Batu Lintang, Kuching diadakan pada 16 Mei 2009, di padang kampus. Pada 15 Mei 2009, kami baru pulang dari Kem Pueh dari mengikuti ujian amali Pendidikan Luar.

Sebelum bermulanya sukan ragam, kami berkumpul dahulu di gelanggang bola keranjang.

Terdapat pelbagai jenis permainan sukan ragam yang perlu diikuti oleh setiap peserta. Setiap kumpulan KPLI perlu menampilkan 1 permainan, contohnya kumpulan KPLI PJ membuat permainan menendang bola ke dalam gol, namun sebelum menendang bola tersebut setiap peserta perlu berpusing 1 pusingan disekitar skitel kemudian berlari dan terus menendang bola untuk masuk gol. Nama permainan ini ialah 'Pening-pening Bola', sebab dah berpusing kat skitel tu jadi pening sikit la nak tendang bolanyer..hehehheee...

Inilah golnyer... tapi tak der la orang jaga macam kat dalam gambar nie. tuu sajer jer gimik nak bergambar..heehhee...


Inilah permainan yang diberi nama 'pening-pening bola' yang berada di stesen guru pelatih KPLI


Hari ini memang berjemur sikit laaa...cuaca memang baik dan panas terik. Tapi memang berbaloi laaa, KPLI PJ banyak membolot hadiah utama. Hadiah untuk peserta wanita yang mendapat markah paling tinggi dimenangi oleh Jeanna (KPLI PJ) dan peserta lelaki yang mendapat markah paling tinggi juga dimenangi oleh KPLI PJ iaitu Jusine. Manakala hadiah utama (tempat pertama) untuk acara sukan ragam KPLI 2009 dimenangi oleh kumpulan KPLI PJ...horeyyyy...seronok dapat hamper besar-besar. Hadiah ini hasil kutipan duit dari setiap peserta RM 5.

Gambar kenangan bersama Tuan Haji dan Cikgu Abang bersama kumpulan KPLI PJ 09

Bergambar bersama Cikgu Puspaleela dengan guru pelatih KPLI PJ 2009 yang memenangi tempat pertama untuk Sukan Ragam 2009

Selepas dapat hadiah, kami pun apa lagi bukak hadiah tersebut dan makan kat kantin. Banyaknya laaa makanan...kenyang betul...

Dikantin...

Tamat la sudah permainan sukan ragam untuk KPLI 2009...

No comments: