Tuesday 26 May 2009

AhMaDeNiJaD 10 BuLaN, PaNdAi BeRjALAn


Pada 10 Mei 2009, genap la anak ummi nie 1o bulan, dan ketika ini dia dah pandai berjalan. Selepas saya balik dari Ujian Amali Pendidikan Luar di Kem Pueh, Lundu pada 15 Mei 2009, saya dikabarkan oleh suami yang Ahmadenijad Al-Harits dah pun pandai berjalan. Sebelum masuk usia sepuluh bulan, Ahmadenijad sudah bertatih-tatih berjalan. Nampaknyer terlepas la peluang saya nak melihat anak saya pandai berjalan, kerana saya berada di Kuching dan anak saya di Bangi.

Gambar ini diambil ketika Ahmadenijad berusia 10 bulan 14 hari ( 23 Mei 2009). Walaupun pandai berjalan...tetapi pergerakan perjalanan dia masih kurang stabil masih macam orang mabuk jer berjalan. Tetapi ada masanya dia berjalan ok la pulak.




Ketika umur nie, Ahmadenijad belum tumbuh gigi lagi, tapi dah boleh bertutur beberapa perkataan seperti abah, ayah, mak, dan menyebut nama rakan-rakannya. Ahmadenijad juga sudah pandai menepuk tangannya apabila mendengar lagu "Tepuk Amai-amai" dan akan mengangkat tangannya dan membuat seperti kerlipan bintang apabila mendengar lagu "Twinkle-twinkle Little Star"

Ahmadenijad takut pada awalnya dengan harimau nie... tapi lama-lama dah tak takut

No comments:

PENDIDIKAN KESIHATAN | TAHUN 5 | UNIT 13 | ELAKKAN KEMALANGAN | SUBTOPIK | AKIBAT KECUAIAN | MELECET & MELECUR OLEH CIKGU RAHIMIE

PENDIDIKAN KESIHATAN | TAHUN 5 | UNIT 13 | ELAKKAN KEMALANGAN | SUBTOPIK | AKIBAT KECUAIAN | MELECET & MELECUR OLEH CIKGU RAHIMIE Melece...