Tuesday 2 June 2009

CuTi SeKoLaH BuLaN JuN 2009

Cuti sekolah bermula lagi, seronoknyer kami dapat cuti 3 minggu.. bermula pada 30 Mei 2009 sehingga 21 Jun 2009. 22 Jun 2009 dah bermula praktikum di Sekolah Kebangsaan Mejar Jeneral Dato Ibrahim, Kem Semenggo.

Anak buah sepupu saya semasa di Kuching, di rumah abang Ujang di Matang Baru.

Saya balik ke Bangi pada 31 Mei 2009, penerbangan pada jam 1355 (AK2057) dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching dan tiba di LCCT pada jam 3.30 petang, awal 15 minit dari yang dijadualkan. Nampaknya sekarang penerbangan Air Asia makin bagus, kami dimaklumkan oleh anak kapal bahawa penerbangan pada petang itu tiba awal 15 minit dari yang dijangkan.

Comel nyer baby nie, Haikal dan Azie

Kami pelajar di IPGM diarahkan mengosongkan bilik pada hari Sabtu (30 Mei 2009), awal pagi saya dah bersiap mengemas barang-barang. Pagi tadi jam hampir 4 pagi bangun dan kemas-kemas barang. Jam 9.30 pagi, kak ani dan zainal datang ambil saya di IPGM dan saya bermalam di rumah kak ani di Matang Baru. Petang sabtu kami pergi ke pasaraya e-Mart yang baru juga dibuka, barang-barang kat sini memang harga berbaloi laaa. Saya dimaklumkan semasa baru-baru dibuka, gula pasir pun dijual pada harga RM 1 sekilo dan setiap individu hanya dibenarkan membeli 2 kg sahaja, barang-barang lain pun murah jugak.

Balik dari pasaraya E-Mart, bermulalah acara BBQ ayam, inilah ayam yang kami panggang.

Keesokkannya hari Ahad, kami pergi ke Pasar Minggu yang terletak di Satok, berhadapan dengan Bangunan Wisma Satok. Jam 12.30 tengah hari, bertolak ke airport...masa untuk balik dan berjumpa dengan AhMaDeNiJaD AL-HaRiTs. Flight (AK2057) pada jam 1335 petang.

Ahmadenijad berusia 10 bulan 21 hari pada 31 Mei 2009 (Ahad)

Ahmadenijad bersama hadiah yang ummi bawa dari Kuching. Permainan macam laptop kecil yang boleh bersuara dan ada lagu tuu..kejap jer dah hancur oleh Ahmadenijad. Diduduknyer permainan tu memang lunyai laaa....kasut tu pun hadiah untuk Ahmadenijad.

Ahmadenijad dah mandi petang...dah wangi... (berusia 10 bulan 21 hari). Mata dia tu lebam sebab jatuh dari katil dan terlanggar meja sisi di tepi katil. Kesian...abah dia tak sempat nak tangkap dia dah terjatuh bergoleng-goleng...

1 comment:

Ajik said...

thanx mak andak... huhu da tua setahun... best x nombor 22 thn on 22 julai hehe

PENDIDIKAN KESIHATAN | TAHUN 5 | UNIT 13 | ELAKKAN KEMALANGAN | SUBTOPIK | AKIBAT KECUAIAN | MELECET & MELECUR OLEH CIKGU RAHIMIE Melece...