IKLAN

Tuesday, 2 June 2009

PeRaYaaN HaRi GuRu, IPGM, KaMpUs BaTu LiNtAnG, 2009

Hari guru disambut pada 16 Mei setiap tahun untuk meraikan jasa dan pengorbanan guru. Di IPGM, Kampus Batu Lintang, perayaan hari guru dibuat pada 29 Mei 2009 ( Jumaat ) secara besar-besaran di Dewan TAZA dan perkarangan Dewan TAZA. Pada paginya jam 7.30 pagi kami telah diarahkan berkumpul di Dewan TAZA, pelbagai acara diadakan di majlis tersebut seperti pembacaan sajak, pelbagai hadiah penghargaan dan sebagainya.

Perasmian Hari Guru 2009 yang bertemakan 'GURU PEMBINA NEGARA BANGSA'.

Di dalam Dewan TAZA

Sejurus acara di dalam Dewan TAZA tamat, kami dijemput makan hidangan yang disediakan oleh setiap kumpulan guru-guru pelatih di IPGM ini. Pelbagai menu dihidangkan disetiap khemah. Kumpulan KPLI PJ menghidangkan air minuman sejuk, kami tempah kat cafe jer...

Bergambar bersama pensyarah kami iaitu Cikgu Lucy, Cikgu Amy dan En. Andrew

Bergambar bersama pensyarah yang mengajar kami Pendidikan Kesihatan dan juga tutor kami iaitu Cikgu Dana Raja

Bersama pensyarah kami iaitu Cikgu Mano yang mengajar Ilmu Pendidikan

Bersama pensyarah kami iaitu Cikgu Lucy, Cikgu Puspha dan Cikgu Kira

Dari kiri: Meria, Jeana, Suryani, Teresa, Dolly, Desmond, Bahar, Cikgu Mano, Cikgu Amy, Rusbeh, Hassanel, Norazlin dan saya. Bersantai di luar Dewan Taza dan bergambar bersama Pensyarah kami iaitu Cikgu Amy dan Cikgu Mano

Petangnya pula ada larian jagathon diadakan pada jam 2 petang. Saya turut berlari untuk jagathon tersebut. Sebelum berlari kami 'warming up' dulu dipadang IPGM dengan senamrobik di bawah cahaya matahari yang cukup terik, tetapi cukup menyeronokkan kerana pelbagai rentak lagu dimainkan ketika senamrobik tadi, termasuk lagu-lagu bollywood.

Malamnya pula ada jamuan untuk semua warga kampus termasuk semua para guru pelatih. Wahhh!!!! makan besar...macam-macam ada sampai tak terlarat nak makan. Lagipun tak ramai guru pelatih yang datang kerana ramai yang dah balik ke kampung, maklum laaa, esok kan dah mula cuti sekolah untuk IPGM, kampus Batu Lintang selama 3 minggu tuuuu....

Kertas surat kabar lama yang telah dijadikan seperti bongkah-bongkah ini akan dinyalakan dengan api dan ianya akan terbang ke udara serta begitu menarik sekali dengan cahanya apinya

Sepatutnya pada malam tersebut, guru pelatih diberikan kopun untuk mengambil makanan tetapi memandangkan tak ramai yang hadir, jadi ambil jer makanan dan tak perlu kopun. Kalau kami guna kopun tu pun tak terhabis kopun tu kami gunakan kerana yang hadir pada malam tu sikit sangat untuk group PJK laaa...group lain pun sama jugak.

Setelah puas kami bertiga makan makanan yang dihidangkan, duduk bersantai sambil mendengar lagu karaoke dan juga majlis penyampaian hadiah.

Malam ini juga diadakan karaoke dan majlis penyampaian hadiah untuk acara jogathon. Malam ini juga diumumkan pensyarah yang paling glamour dan mendapat undian yang tertinggi dari guru pelatih di IPGM, Kampus Batu Lintang yang telah dimenangi oleh Ustaz Mahadi...TAHNIAH.


Ustaz Mahadi yang dinobatkan sebagai pensyarah paling glamour tahun 2009 memberi kata-kata aluan di atas kemenangan beliau.

Selamat hari guru buat semua guru-guru di Malaysia, kepada guru-guru di IPGM, Kampus Batu Lintang terima kasih di atas segala ilmu yang telah diajarkan kepada kami. Jasamu dikenang

No comments: