Tuesday 8 May 2012

TOk Su & NeK Su DaTaNg BeRkUnJunG


Ahmadenijad AL-Harits bergaya di belakang bangunan KWSP, tempat kami pakir kereta sebelum menuju ke kedai-kedai di Jalan TAR.

Perjalanan kami ke Dataran Merdeka pada petang Ahad ( 6 Mei 2012 ) berjalan lancar (  Hari pada gambar ada ralat, sepatutnya Ahad bukan Sabtu ). Kami ke sana nak menjemput Pak Usu & Mak Usu serta anak-anaknya bermalam dengan kami. Sementara menunggu kedatangan mereka yang sedang dalam perjalanan dari Klang, kami pun mengambil kesempatan untuk berjalan ke Jalan TAR. Kebanyakkan kedai dah nak tutup, kami pun hanya berjalan di sekitar hadapan masjid di Jalan TAR. Penat berjalan, kami pun minum di gerai medan selera di sana. Ikan bakar kat sini memang best, tapi sebab perut dah kenyang maka kami hanya minum air sementara menunggu kedatangan Pak Usu sekeluarga.

 
 A'shadieeyah di usia 10 bulan 6 hari pada 6 Mei 2012 (Ahad), tengoklah aksinya yang duduk kat atas meja. Dia pun nak minum jugak bila tengok abah, ummi dan abang Ahmadenijad minum.

Semasa tengah menikmati minuman, saya dapat panggilan daripada Pak Usu dan katanya mereka di Dataran Merdeka. Akhirnya kami bertemu jua di pinggir jalan berhampiran dengan pusat membeli-belah SOGO. Kami pun bertolak pulang dan menjamu selera di Restoran Sate Kajang Hj Samuri di Kajang. Selesai makan, kami pun pergi ke Taman permainan yang terdapat bersebelahan dengan Restroran Sate Kajag Hj Samuri. Taman permainan nie terletak di kawasan mini stadium Kajang. Menjadi kebiasaan, selalunya kami akan pergi membawa Ahmadenijad bermain di sini dan kemudian kami akan menjamu selera. Sebab tu laa Ahmadenijad pada awalnya tak nak makan sebab nak bermain kat taman katanya. Puas laa ummi pujuk, suruh makan dahulu supaya ada tenaga dan kemudian baru laa kita main di taman, baru laa Ahmadenijad  setuju nak makan dulu. Selesai jer menjamu selera, kami dan Ahmadenijad menuju ke taman permainan. Beria-ria betuiii laaa Ahmadenijad nak bermain di sini.
 Ahmadenijad sedang memikirkan 'Taman Permainan'...hehee
Kami sedang menjamu selera di Restoran Sate Kajang Hj Samuri.


 Bergambar di sekitar Taman Permainan yang terdapat di kawasan mini stadium kajang.


 Keesokkannya pada 7 Mei 2012 ( Isnin), seperti biasa melaksanakan tugas yang sepatutnya dipikul. Balik dari kerja, kami keluar berjalan ke Kamdar dan Giants di Prima Saujana. Kami pun menjamu selera di Giants dan Tok Su belikan Ahmadenijad VCD Ben 10. Kami pun bertolak pulang ke rumah dan sampai di rumah, bersiap-siap pula hendak ke UPSI di Tanjung Malim kerana Eton nak Konvo. Tahniah buat Eton untuk konvokesyennya kerana berjaya merangkul segulung ijazah : )

 Bergambar sebelum bertolak ke Tanjung Malim.. (Ralat pada hari iaitu sepatutnya hari Isnin bukan Ahad.)


Kami bertolak selepas solat Maghrib iaitu sekitar jam 8.15  malam pada 7 Mei 2012 hari Isnin. Perjalanan berjalan lancar dan tiada masalah kesesakkan lalu lintas yang teruk. Perjalanan kami hanya mengambil masa sejam lebih sahaja. Kami sampai di asrama dalam lingkungan jam 9.30 malam. Kami bertolak pulang semula ke KL pada malam itu juga. Ahmadenijad sedih jer sebab katanya " ummi, Niejad sunyi laa tak der kawan-kawan lagi. Niejad nak antar Tok Su kat bilik". Kesian Ahmadenijad, dia nak antar Tok Su ke bilik, tapi memandangkan kami terpaksa pulang semula, kami tak dapat hendak menunaikan permintaan Ahmadenijad. Alhamdulillah, perjalanan pulang kami berjalan lancar. Ahmadenijad dan A'shadieeyah dah terlena di awal perjalanan pulang kami. Kami berhenti di Tol Jalan Duta dan sempat laa mengambil gambar bulan yang sedang mengambang penuh. Kami sampai di rumah pada jam 11 lebih malam.
 

Pemandangan di Tol Jalan Duta, semasa perjalanan pulang kami dari Tanjung Malim. (Ralat pada maklumat hari di gambar, sepatutnya hari Isnin bukan Ahad)

 Gambar Ahmadenijad AL-Harits dan A'shadieeyah Hafthah di waktu awal pagi iaitu 6.22 pagi pada 15 Mei 2012. Ahmadenijad berpakaian sekolahnya 'PASTI' , manakala A'shadieeyah dengan gaunnya yang cukup menawan : )



 


No comments:

PENDIDIKAN KESIHATAN | TAHUN 5 | UNIT 13 | ELAKKAN KEMALANGAN | SUBTOPIK | AKIBAT KECUAIAN | MELECET & MELECUR OLEH CIKGU RAHIMIE

PENDIDIKAN KESIHATAN | TAHUN 5 | UNIT 13 | ELAKKAN KEMALANGAN | SUBTOPIK | AKIBAT KECUAIAN | MELECET & MELECUR OLEH CIKGU RAHIMIE Melece...