IKLAN

Sunday, 19 July 2009

GaMbAr-GaMbAr MeNaRiK Di CaMeRoN HiGhLaNds


CaMeRoN HiGhLaNdS, PaHaNg


Kebetulan semasa mengambil gambar nie ada pulak seekor lebah datang pada pokok bunga matahari nie.

Masih ada juga cerita pergi ke Cameron Highlands pada 15 Jun 2009 - 17 Jun 2009. Sekadar nak tepek gambar-gambar kat blog nie buat kenangan.










AhMaDeNiJaD duduk di tepi sebalik dinding bercermin, masa nie tengah sarapan pagi di hotel Rossa Passadenna.



Satu cerita menarik semasa membeli makanan pada malam pertama kami disana ialah cerita mengenai AhMaDeNiJaD. AhMaDeNiJaD duduk dalam stoller dia, datang la seorang budak perempuan yang berusia setahun 4 bulan dan pada masa itu, AhMaDeNiJaD baru berusia 11 bulan 5 hari. AhMaDeNiJaD memang suka kalau nampak rakan-rakan sebaya dengannya nie. Jadi AhMaDeNiJaD pun nak keluar laa dari stoller dia. Saya pun keluarkan laa AhMaDeNiJaD dan biarkan dia bermain dengan rakan barunya. Punya laaa seronoknyer dia.

Ummi & Abah AhMaDeNiJaD masa nie tengah makan kat restoran berhampiran hotel bersama AhMaDeNiJaD, AhMaDeNiJaD lak tidooo... Abah AhMaDeNiJaD belikan sarung tangan untuk AhMaDeNijad...bila bangun pagi AhMaDeNiJaD pun membelek-belek la tangan dia sebab pelik kot apasal laaa tangan aku nie berbelang-belang macam nie....hee...heee...heeee...



Satu cara AhMaDeNiJaD bila kita kata 'kiss' maka dia pun akan mencium laa kita. Saya pun kata la pada AhMaDeNiJaD, 'kiss kakak'. Rakan AhMaDeNiJaD yang baru dikenali tadi pun lari dan bersembunyi disebalik belakang ibunya. KENAPA YER...


Rupanya takut laaa dengan AhMaDeNiJaD sebab, AhMaDeNiJaD nie bila kita kata 'kiss' dia memang nak cium tapi mulutnya ternganga macam nak gigit jer. Maka, siapa yang tengok mestilah takut. Tapi masa nie AhMaDeNiJaD belum ada gigi lagi, baru nak tumbuh giginya...



Sekelompok bunga yang begitu cantik, tapi tak tau laaa apa nama bunga niee...

3 comments:

Nik Fauziah Nik Hussin said...

comelnya ahmadenijad.. namanya pun bagus! teringat the other ahmadinejad..tq 4 visiting blog akak.

Ajik said...

mak andak,,, sihat sik ??? ade benda nk madah tok... tauk masak mee kolok (x tau btol x eja) sik ? mcm best ja... blk bangi kelak bole polah

idasm said...

miesha... comelnyer ahmadenijab...
dh setahun lebih kan. suka tengok aksi dia. teringat kat solehin akak.. hehe..
thanks sudi berkunjung ke blog hati akak...kalau sudi sila dtg lagi...