IKLAN

Saturday, 22 November 2014

Tengok UPIN & IPIN ~ Nov 2014 ~


Ahmadenijad asyik sebut nak tengok Karnival UPIN & IPIN di PICC Putrajaya. Tahu pulak tuu Ahmadenijad di mana berlangsungnya karnival tu. Abah pun berjanji laa dengan Ahmadenijad, kalau Ahmadenijad baik makanya jadi laa kami ke karnival tersebut. Apa lagi, sememangnya Ahmadenijad pun berkelakuan baik dan rajin tolong ummi. Apa yang ummi minta bantuan cepat jer dapat. 

Seperti yang dijanjikan, pada sabtu yang lepas 22 November 2014 kami pun bergerak laa ke PICC. Sememangnya dijangka jalan mengalami kesesakkan yang teruk. Tempat letak kereta lagi laa payah nak dapat. Kami pakir kereta di kawasan perumahan pangsapuri. Ramai juga yang pakir di sini walaupun jauh. Kami terpaksa meredah bukit-bukit yang mencerun tuuu... waduuuhhh waduuuhhhh... demi anak-anak nak tengok upin ipin dan ultraman terpaksa juga digagahi kaki ini untuk melangkah... peluh dah bercucuran dan kaki rasa beratnya nak melangkah terutamanya menaik bukit yang mencerun  tinggi tuuu... huhuuuu 

Ini kali ke dua kami pergi ke karnival upin ipin. Pertama kali kami pergi ke karnival nie yang pertama kali di buat di SACC Shah Alam, boleh baca di link nie  http://miesha-jept.blogspot.com/search?q=KARNIVAL+UPIN  Masa nie Ahmadenijad baru berusia 2 Tahun lebih. Sekarang Ahmadenijad dah besar dan berusia 6 Tahun 4 bulan. 



Laluan kami masuk jer jumpa ramainya orang, ingatkan mereka pun tengok upin ipin rupanya bukan. Mereka sedang konvo rupanya hihiii... Kami pulak tersalah laluan, kami naik ke tingkat atas guna eskulator nie. Kemudian kami turun semulaa laa, dan cari di mana letaknya karnival upin ipin nie ; ) dan akhirnya jumpa jua, berseronok la yer anak-anak.



 Di booth pameran animasi kartun 'Pada Zaman Dahulu', seronok sangat dua beradik nie dapat pergi ke sini. Walaupun disedari oleh mereka manusia yang begitu ramai datang ke sini, dewan yang luas terasa kecilnya dan udara yang berhawa dingin terasa panasnya huhuuu : )





Ahmadenijad dan A'shadieeyah yang mengikuti aktiviti mewarna. Warna pensel dibekalkan oleh pihak penganjur. Selesai mewarna akan diberikan pemadam dan pengasah pensel. A'shadieeyah bukan mewarna sebaliknya dia melukis di belakang kertas lukisan yang diberikan. Bila ummi tegur, marah pulak A'shadieeyah. Biasa laa, dah mengantuk waktu petang-petang jam 1 lebih niee : )




A'shadieeyah dengan Upin Ipin dan Ahmadenijad dengan Sang Kancil.

Sebelum mengikuti aktiviti melukis tu, sempat laa jugak tengok aksi ultraman. Tapi memang kena julang Ahmadenijad kat bahu abah dan A'shadieeyah lak ummi dukung kat atas bahu juga. Rasa nak pitam dan berpinar bijik mata masa A'sha dok atas bahu dengan ramainya pengunjung yang bersesak-sesak. Dengan pengunjung yang semuanya berdiri, yang dok kat depan pentas pun berdiri jugak... memang orang belakang nie tak nampak aper laa.. Ummi pun tak nampak ultraman tuu huhuuuu



Selesai acara Ultraman tu, orang ramai pun berganjak dari pentas. Kami lak ambik tempat dekat ngan pentas. Kami anak-beranak pun duduk laa situ nak tunggu persembahan Upin Ipin dan rakan-rakannya. Persembahan nyanyian 'chiken dance', Ahmadenijad dan A'shadieeyah apa lagi syokk dan layan sungguh hihiii : )





Seronok sangat A'shadieeyah dan Ahmadenijad dapat tengok Upin Ipin dan rakan-rakannya menari dan menyanyi. Habis jer nyanyian tu, kami pun ambil keputusan untuk pulang. Dah tak larat rasanya dengan keadaan yang bersesak-sesak. 


Gambar Ahmadenijad yang menuruni cerun bukit. Ramai pengunjung yang menggunakan jalan pintas nie nak ker tempat pakir kereta selepas mengunjungi Karnival Upin Ipin tu.



Sempat lagi posing kat laluan pintas niee...hihiii. Masa nak turun bukit nie ok laa. Masa nak naik tuu fuhhh letih kepala lutut hihiii : )




Kami melalui cerun yang berbukit nie untuk turun ke bawah di tempat letak kereta kami yang jauh nun di kawasan perumahan.





Ahmadenijad sempat posing-posing lagi kat taman bunga yang cantik nie. Anak-anak puas hati dapat tengok Upin Ipin. Tapi Ahmadenijad kata, tak seronok sebab tak dapat tengok puas-puas Ultraman dan raksasa. Tak per laa Ahmadenijad... Lain tahun kita gi awal sikit cop tempat duduk kat depan pentas hahahaaa.






2 comments:

CT Humairah said...

kawan CT p bawak anak buah dia..
katanya event tak terurus n sampah sana sini..

miesha said...

~CT Humairah~
tu laa masalah org kita nie, tong sampah kat sisi pun tak nampak dan buang merata-rata.